Mum Nasıl Yapılır?

  • 22 Aralık 2009
  • 106.428 kez görüntülendi.

Hemen hepimiz ilk gençlik dönemlerimizde maden suyu ve farklı içecek şişelerinin üzerine damlatarak şekillendirmişizdir. Bazılarımızın hobisi ise işte o mumları yapmaktı. ışığını sevmeyen birini görmedim şu yaşıma kadar, ben de çok severim ve evimde de özellikle şu küçük mumlardan bolca vardır. Peki evde nasıl yapılır? Çok basit işlemlerle evde yapabilirsiniz. Yeter ki gerekli malzemeleri temin edin.

mum

Mum yapmak için gerekli malzemeler:
1 kg
100 gr
Mum kalıbı
Mum boyası
Fitil olarak kullanılacak kalın ip.
Esans (tercihen)

İlk önce kısık ateşin üzerine aldığınız tencereye parafini koyun ve yavaşça eritin. Katılaşmasını sağlamak için stearini de ekleyin ve karıştırın. Mum boyasından bir fiske ilave edin ve karıştırın. Eğer mumunuzu kokulu yapmak istiyorsanız diğer malzemeleri aldığınız yerden esans da edinebilirsiniz. Daha sonra mum kalıbına erittiğiniz karışımı dökün ve dökerken arada fitili de yerleştirin ve normal oda sıcaklığına gelene kadar soğutmaya bırakın. Soğuduktan sonra buzdolabına koyup donmasını sağlayabilirsiniz. Donduktan sonra buzdolabından çıkarıp kullanabilirsiniz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 28 YORUM
  1. hasan dedi ki:

    haaaaaaaaaaaaaaa

  2. kübra dedi ki:

    çok güzel 100 alıcam

  3. nyc dedi ki:

    arkadaşlar doğru yazılmış eksik yada yanlış değil ben kimyacıyım ve bizde böyle yaptık

  4. eray dedi ki:

    bunlar nerde satılıyor ya?

  5. izmirli dedi ki:

    negüzelyaptım çokgüzeloldu teşekür ler

  6. izmirli dedi ki:

    ve çok güzel oldu

  7. izmirli dedi ki:

    hiç bişey anlamadım çünkü cok zor yaptım öğretmende beğendi çok ilginç oldu ama yine de teşekkür edeeeerrrriiiimmmm

  8. begüm dedi ki:

    BEN BU MUMU ÇOK BEĞENDİM

    SİZİNDE YAPMANIZI RİCA EDERİM

  9. begüm dedi ki:

    bu düşündüğünüz her şeyi bu sayfadan bulabilirsiniz

  10. Eren dedi ki:

    Çok işime yaradı hoca acayip beğendi çok teşekkür ederim.
    :D

  11. furkan dedi ki:

    yaptım ve çok güzel oldu

  12. seren dedi ki:

    bu bilgileri bana vediğiniz için size çokj teşekkür ederim

  13. igvb dedi ki:

    çok güzel

  14. mum beyenildi dedi ki:

    verdiğiniz bilgilerden dolayı performanstan 100 aldım çok teşekkürler

  15. elif dedi ki:

    çok güzel anlatmış sonunda mum yaptım ama birazcık bozuk oldu

  16. elif dedi ki:

    perfonmans tan 100 aldım bilgisayar sana çok teşekkürler

  17. ahmet dedi ki:

    bu yorumlar güzel ama ben bir şey yazamam çünkü yapmadım

  18. sude dedi ki:

    çok güzel evde ilk defa güzel bir mum yapıyorum herkezin bu siteye girmesine söylicem

  19. ahmet dedi ki:

    çok güzel abicim de malzemeler bulunmuyor abi

  20. senanur şahin. dedi ki:

    hiç bişey anlamadım çünkü çok karışık e mum yaparken balinanın yağıda var ama burda yok bu yanlışbişey çümkü balinanın yağıyla yapılmış mum ama bunlar yanlış yazmışlar ve uydurmuşlar balinan nın yağınıda kulaldıyolar dı burda kullanmamışlar eksik yazmışlar yani uydurmuşlar. her kes inandı mum yapma şeyine yani ben inan mıyorum ve sahte olduğuna inanıyorum balık yağı yok çünkü balık yağı kulalanıyolarmış bunlar eksik yazmışlar ve tam değil yani uyduruk kandırma anladınızmı tam salaklık.

  21. yorgun akrep dedi ki:

    hammetdeyı gul mumdan alabılırsınız arkadaslar

  22. davetiyeci dedi ki:

    butarif sayesinde mum yapmayı öğrendik ve sitemizde satmaya başladık.
    teşekkürler

  23. Ali dedi ki:

    http://www.mummalzemesi.com/asp/index.asp
    Bu sayfadan bulabilirsiniz

  24. Lâtif dedi ki:

    Malzemeleri nereden temin edebiliriz acaba ve verdiginiz yöntemden kaç tane mum elde edilir.

  25. abdullah dedi ki:

    peki bu malzemeleri nerelerden temin edebiliriz onlarıda yazarsanız çok makbule geçicek

  26. McKeSh dedi ki:

    çok teşekkür ederim işe yarıyor bu bilgi sayesinde proje ödevinden 100 aldım

  27. flora alfanso dedi ki:

    öf be bi yorum alamıyonuz

  28. flora alfanso dedi ki:

    şurıya birde winxli pasta tarifi

BİR YORUM YAZ